آذرمیدخت کمالی وحیدی؛ معصومه عربشاهی؛ امید بهبودی
چکیده
در عصر حاضر، کسبوکارهای مختلف و بهویژه شرکتهای خدماتی باید از اقدامات بازاریابی متنوع برای ایجاد ارتباط کارا با مشتریان استفاده کنند تا شرایطی را بهوجودآورند که منجر به تعهد و ایجاد وفاداری در آنها گردد. به همین دلیل، حصول اطمینان از اینکه راهبردهای بازاریابی مبتنی بر رابطه منجر به بهبود عملکرد شرکتها میشود، اهمیت یافته ...
بیشتر
در عصر حاضر، کسبوکارهای مختلف و بهویژه شرکتهای خدماتی باید از اقدامات بازاریابی متنوع برای ایجاد ارتباط کارا با مشتریان استفاده کنند تا شرایطی را بهوجودآورند که منجر به تعهد و ایجاد وفاداری در آنها گردد. به همین دلیل، حصول اطمینان از اینکه راهبردهای بازاریابی مبتنی بر رابطه منجر به بهبود عملکرد شرکتها میشود، اهمیت یافته است. این پژوهش به بررسی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته است و هدف آن، بررسی رشد و توسعه عملکرد مالی و ارتباط با مشتری در صنعت بیمه از طریق سیاستهای بازاریابی رابطهمند است. از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را کارگزاریهای مختلف بیمه در شهر مشهد تشکیل میدهند که تعداد آنها 140 شرکت است. با استفاده از جدول مورگان 103 کارگزاری بیمه در شهر مشهد بهعنوان نمونه انتخاب شد. از پرسشنامه نیز برای ابزار جمعآوری داده، استفاده گردید. تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از روش معادلات ساختاری با کمک نرمافزار Smart-PLS انجام شد. نتایج نشان داد هر یک از متغیرهای تاکتیکهای بازاریابی رابطهمند، شامل مالی، اجتماعی و ساختاری بر کیفیت ارتباط با مشتری تأثیر مثبت و معناداری دارد، ارتباط معناداری بین کیفیت ارتباط با مشتری و عملکرد مالی و ارتباط با مشتری نیز تأیید شد. همچنین متغیرهای ابعاد بازاریابی رابطهمند شامل، مالی، اجتماعی و ساختاری از طریق کیفیت ارتباط با مشتری بر عملکرد مالی و ارتباط با مشتری نیز تأثیر معناداری را نشان داد.
حسین تک روستا؛ یعقوب مهارتی؛ مصطفی کاظمی؛ محمدحسین مهدوی عادلی
چکیده
در دهههای اخیر و در گستره رقابت جهانی، فشار بازارها و همچنین سازگاری با تغییرهای محیطی، سازمانها به منظور بقا نمیتوانند فعالیتهای خود را فقط در بخشهای خاصی محدود کنند و لازم است تا در فرآیندهای کاری خود تحولاتی را ایجاد نمایند که به طور معمول این تحولات؛ با بهبود فرایندها، ایجاد کسب و کارهای جدید، خرید سایر شرکتها ...
بیشتر
در دهههای اخیر و در گستره رقابت جهانی، فشار بازارها و همچنین سازگاری با تغییرهای محیطی، سازمانها به منظور بقا نمیتوانند فعالیتهای خود را فقط در بخشهای خاصی محدود کنند و لازم است تا در فرآیندهای کاری خود تحولاتی را ایجاد نمایند که به طور معمول این تحولات؛ با بهبود فرایندها، ایجاد کسب و کارهای جدید، خرید سایر شرکتها و متنوع سازی در فعالیتهایشان ایجاد خواهد شد. یکی از روشهای موثر که شرکتها در راستای بقا و تثبیت در بازارها و خلق مزیت رقابتی مورد استفاده قرار میدهند، بهرهگیری از ابزار کارآفرینی شرکتی میباشد. با بهره گیری از این روش، شرکتها به منظور ایجاد تحول، نسبت به ایجاد و بهره مندی از ویژگیهای کارآفرینانه اقدام مینماید. بررسیها نشان میدهد که بهرهگیری از این روشها باعث بهبود عملکرد شرکتها و خلق ارزش برای سهامداران و سایر ذینفعان میشود. تحقیق حاضر در صدد شناسایی مولفههای بومی کارآفرینی شرکتی و بررسی میزان کارآفرینی شرکتی بر عملکرد مالی برآمده است. که جهت دستیابی به هدف مذکور در گام نخست با بررسی گسترده ادبیات موجود در زمینه کارآفرینی شرکتی، نسبت به احصاء مولفههای کارآفرینی شرکتی اقدام شده است و در گام دوم با بهره گیری از نظرات نخبگان، نسبت به انتخاب مولفههای بومی اقدام گردیده است. در گام سوم با بررسی عملکرد شرکتهای منتخب نسبت به مقایسه رتبه کارآفرینی و عملکرد مالی شرکتها اقدام شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که همانند تحقیقات بین المللی انجام شده، بین رتبه کارآفرینی شرکتها و عملکرد مالی آنها رابطه معناداری مشاهده می شود.