استارتاپ ها وتامین مالی آن
عبدالناصر درخشان؛ فرشید احمدی فارسانی؛ علیرضا آبرود
چکیده
اعتبار تجاری مهمترین منبع تأمین مالی کوتاهمدت شرکتها و بنگاههای تجاری است. اعتبار تجارى از جمله روشهایی است که شرکتها بدان وسیله براى دورههای کوتاهمدت تأمین مالى میکنند. هدف مطالعه حاضر بررسی تاثیر مدیریت ریسک بنگاه اقتصادی بر عرضه و تقاضای اعتبار تجاری است. مدیریت ریسک بنگاه از روش جامع گروردون(2009) و اعتبار تجاری از ...
بیشتر
اعتبار تجاری مهمترین منبع تأمین مالی کوتاهمدت شرکتها و بنگاههای تجاری است. اعتبار تجارى از جمله روشهایی است که شرکتها بدان وسیله براى دورههای کوتاهمدت تأمین مالى میکنند. هدف مطالعه حاضر بررسی تاثیر مدیریت ریسک بنگاه اقتصادی بر عرضه و تقاضای اعتبار تجاری است. مدیریت ریسک بنگاه از روش جامع گروردون(2009) و اعتبار تجاری از دو روش دریافت و پرداخت برای سنجش آن بهره گرفته شده است. جامعه آماری پژوهش، شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره زمانی سالهای 1392 الی 1401 است و با استفاده از روش غربالگری حذف نظاممند تعداد 136 شرکت به عنوان نمونه نهایی پژوهش در نظر گرفته شده است، در پژوهش حاضر از نرمافزار ایویوز 12 جهت آزمون فرضیههای پژوهش بهره گرفته شده است. نتایج حاصل از آزمون رگرسیون نشان داد که مدیریت ریسک به طور مستقیم بر تقاضای اعتبار تجاری تاثیرگذار است. اما تاثیری بر عرضه اعتبار تجاری ندارد. بنابراین با کنترل ریسکهای روبروی شرکت میتوان به تامین مالی بالاتر از طریق اعتبار تجاری دست یافت و نیاز به نگهداری پول نقد را در خرید کاهش داد.
محمّد حسین مهدوی عادلی؛ رضا فهیمی دوآب
چکیده
این تحقیق به دنبال پاسخ این سوال است که: چه نوع اطلاعاتی بر انتخاب خریداران سهام موثر است؟ هدف از این تحقیق، شناسایی اطلاعات موثر بر انتخاب خریداران سهام و ارائه، راهکارهایی جهت کارائی بالاتر بازار بورس است. در این تحقیق از آزمون میانگین، آزمون فریدمن و ضریب آلفای کرونباخ برای دستیابی به نتایج استفاده شده است. نتایج مقاله حاکی از آن ...
بیشتر
این تحقیق به دنبال پاسخ این سوال است که: چه نوع اطلاعاتی بر انتخاب خریداران سهام موثر است؟ هدف از این تحقیق، شناسایی اطلاعات موثر بر انتخاب خریداران سهام و ارائه، راهکارهایی جهت کارائی بالاتر بازار بورس است. در این تحقیق از آزمون میانگین، آزمون فریدمن و ضریب آلفای کرونباخ برای دستیابی به نتایج استفاده شده است. نتایج مقاله حاکی از آن است که شایعات بر انتخاب خریداران سهام موثر است، در حالی که اطلاعات رسمی که سازمان بورس یا شرکتهای عضو بورس منتشر می کنند بر انتخاب خریداران موثر نیست. نتیجه می شود که سازمان بورس نسبت به اطلاع رسانی شفاف در خصوص شرکتهای عضو بورس اقدام نماید تا اعتماد خریداران نسبت به اطلاعات رسمی افزایش یابد و شرایط کارایی بازار بورس فراهم گردد.